Tematem przewodnim trzeciego już spotkania HR Managerów i Praktyków HR jest rozwój kompetencji pracowników. Swoimi doświadczeniami podzieli się z nami kilka firm – jak zwykle staraliśmy się dobrać naszych Prelegentów tak, aby reprezentowali różnorodne pod względem branż ale i kultury organizacyjnej firmy. Liczymy, że dzięki tej różnorodności, nasze spotkanie będzie obfitowało w inspiracje dla wszystkich uczestników.

Poniżej krótkie opisy wystąpień.

Dbanie o rozwój kompetencji pracowników jako klucz do sukcesu firmy. Piotr Dwulatek, NGK Ceramics Polska Sp. z o.o.

W obecnych czasach właściwe wyszkolenie pracownika odgrywa w przedsiębiorstwie ogromną rolę, na tyle istotną, że często wręcz decyduje o tym, w którym kierunku firma podąża. Pojawia się więc pytanie jak dbać o właściwy rozwój kompetencji pracowników i co zrobić aby zatrzymać ich w swoich szeregach. Chcemy pokazać w jaki sposób można o to zadbać i jakie działania mogą zapewnić sukces i jak najlepszą pozycję na rynku.

Efekt domina, czyli o rozwoju w JCommerce. Anna Jaros,JCommerce

Czy oferowane „indywidulane podejście do rozwoju pracownika” to jedynie chwytliwie, marketingowe hasło w ogłoszeniu o pracę, czy może jednak fakt? Czy piłkarzyki mogą rozwijać .NET? Dlaczego PHP jest wściekły? W jakim mieście mieszka Java? Czy one2one jest spotkaniem z przełożonym czy z samym sobą? Czyli o tym jak drobne inicjatywy budują spójną całość i wyzwalają zaangażowanie.

Jak z romanistki zrobić informatyka? Marzena Rybicka-Szudera i Dorota Butryn-Jones, Steria Polska Sp. z o.o.

Specyfiką firmy Steria Polska jest ukierunkowanie na język francuski – większość klientów jest francuskojęzycznych, większość pracowników musi mówić po francusku. Jak więc znaleźć na polskim rynku pracy osoby mówiące biegle po francusku i będące specjalistami IT? Otóż znaleźć się nie da, trzeba „wyprodukować”.

Porozmawiamy o tym, w jaki sposób podchodzimy do rozwoju pracowników, o zapewnianych szkoleniach i możliwościach awansu, zarówno na stanowiska techniczne, jak i liderskie. Nie bez znaczenia jest również nasza kultura organizacyjna nastawiona na rozwój i na uczenie się oraz atmosfera panująca w pracy, sprzyjająca zdobywaniu wiedzy i dzieleniu się nią.

Wespół w zespół – jak rozwijać kulturę pracy zespołowej Beata Piwowarczyk, CCProgres

Żyjemy w społeczeństwie, dla którego praca zespołowa nie jest naturalną formą działania. Co ciekawe, w dzisiejszych czasach w firmach dość chętnie inwestuje się w rozwój wybitnych jednostek. Problem w tym, że niejednokrotnie, kiedy nawet takie wybitne jednostki siadają razem do stołu, to okazuje się, że nie zawsze potrafią (chcą?) ze sobą współpracować. Z czasem niedomówienia i nieporozumienia się nawarstwiają i wygląda na to, że na konstruktywny “teamwork” miejsca już nie ma. Czy rzeczywiście? Zapraszamy do rozważań na temat pracy zespołowej, które będziemy przeplatać konkretnymi case study.