„Nie potrzeba już żadnej innej książki o zarządzaniu.” napisał o niej Warren Buffett. Warto się przekonać, czy koncepcja prowadzenia firmy i zarządzania ludźmi, którą w ciągu swojej 40 letniej kariery w General Electric stosował Jack Welch wytrzymuje próbę czasu. Czy wartości i zasady, które Welch proponuje są aktualne również dziś? Chyba tak, skoro dla wielu menadżerów to wciąż pozycja książkowa nr 1 z zakresu zarządzania.

„Welch stara się trafić do ludzi ze wszystkich szczebli hierarchii organizacyjnej w firmach małych i dużych. Jego odbiorcami są szeregowi pracownicy, menedżerowie projektów, dyrektorzy generalni, absolwenci MBA. „Winning” zaczyna się od rozdziału, w którym Welch przedstawia swoją filozofię biznesu. Wyjaśnia, jak istotną sprawą jest kierowanie się w życiu i pracy wartościami uniwersalnymi jak ważną kwestią jest kultura firmy, otwartość na głosy niosące nowe pomysły, które artykułują ludzie na różnych szczeblach w firmie, jak bardzo per saldo opłaca się darzyć szacunkiem innych. Książka jest podzielona na trzy główne części. Pierwsza opisuje firmę od środka – przywództwo, wyłanianie zwycięzców i doprowadzanie do zmian. Druga otwiera się na zewnątrz opisuje konkurencję, zawiera rozdziały między innymi o strategii, fuzjach i six sigma. Kolejna część dotyczy kariery zawodowej – od szukania dla siebie odpowiedniej pracy po osiąganie równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym. A tak w ogóle książka się świetnie czyta. Znakomicie napisana (wielka zasługa małżonki Susy, wybitnej dziennikarki amerykańskiej) pełna jest ciekawostek, zabawnych anegdot ale i filozoficznych rozważań. Welch potrafi przykuć uwagę swoim optymizmem, bezkompromisową argumentacją i szczerością. Podsuwa niebanalnie praktyczne rozwiązania problemów, które znakomicie wpływającą na zmianę nastawienia.” (opis pochodzi ze strony wydawnictwa www.studioemka.com.pl)

Zdjęcie okładki wraz z opisem zamieszczone za zgodą Wydawnictwa Studio Emka.